Tabloid must reimburse politician for unfounded claims

Se og Hør claimed that Naser Khader paid ‘black money’ for home improvements, but City Court rules that the tabloid had no proof

December 18th, 2012 9:05 pm| by admin
Facebooktwittergoogle_pluspinterestmail

Former MP Naser Khader prevailed over Se og Hør tabloid in City Court on Tuesday when the court ruled that the tabloid had no proof of its 2007 claims that Khader paid illegally for home improvements.

 “This is a clear victory,” Khader told press after the decision. “It means a lot because this really was an issue that hurt me.”

The judge on Tuesday ruled that Se og Hør’s editor-in-chief and the journalist who wrote the story must pay Khader 25,000 kroner in compensation. The tabloid’s claims that Khader paid under the table for work done on his residence were made as he was competing in the 2007 election as a candidate for the now-defunct Ny Alliance party. 


Khader, who was Denmark's first immigrant MP, lost his seat in parliament following the 2011 election, which was horrendous for his party, Konservative. He has since left politics altogether and taken a job at an American think-tank.