Tabloid and TV news outlet handed historic judgement in pirate case

December 11th, 2013

This article is more than 10 years old.

Press watch dog severely critical of coverage it says harmed captives

In a historic decision, Pressenævnet, the press council, has issued a scathing criticism of the tabloid Ekstra Bladet and TV2 News for their handling of the story of Captain Eddy Lopez and his fellow prisoners, who spent 838 days in captivity after their ship was hijacked by Somalian pirates.

Lopez filed the complaints against the media outlets for sending freelance reporters to Somalia, which he said put his life in danger.

READ MORE: Former pirate hostage slams 'humiliating' media coverage

Ekstra Bladet will be required to publish the council’s conclusions as a front page story and the paper’s website will also display a fact box linking to the text of the judgement.

TV2 will be required to read the verdict during its evening newscasts.


Subscribe to our newsletter

Sign up to receive The Daily Post

Latest Podcast